De moderne ideeënbus

De moderne ideeënbus

25
apr
2017
Arthur Buijs
Gevestigde bedrijven kunnen nog een hoop leren op innovatiegebied. Ideanote is een nieuwe digitale tool waarmee je ideeën beter tot hun recht komen.
25
apr
2017
Arthur Buijs

Veel bedrijven hebben een verborgen reservoir aan goede ideeën, die de weg naar de directiekamer niet vinden. Echte innovatie komt namelijk meestal van werknemers die zich dagelijks in het werkveld begeven.

 

Maar helaas komen deze ideeën vaak niet bovendrijven, vanwege de hiërarchische structuur van veel bedrijven. Ideanote heeft een digitale tool ontwikkeld die bedrijven helpt om goede ideeën beter tot uitwerking te laten komen.

 

De tool zorgt ervoor dat werknemers bij het innovatieve process betrokken worden, wat ze motiveert om goede ideeën te verzinnen en uit te werken.

 

Het is een moderne digitale ideeënbus, waarin werknemers hun ideeën verder kunnen bespreken en ontwikkelen. Het is  een app waarvan bedrijven werkelijk kunnen profiteren.

 

De ondernemende mindset

 

Ideanote baseert zich op het principe dat ieder bedrijf zou moeten denken en opereren als een startup.

 

”Niets is heilig, en alleen omdat een businessmodel de afgelopen decennia succesvol was, is dat nog geen garantie voor de komende jaren. Ondernemers daarentegen, hebben bijna elke dag nieuwe ideeën en ze zijn niet bang om nieuwe dingen uit te proberen”, zegt Jesper Juel Jensen, CEO van Ideanote.

 

”Maar ze hebben meestal niet de ervaring en middelen die gevestigde bedrijven wel hebben. Ons doel is om het beste van zowel inentieve startups en gevestige bedrijven te combineren.”

 

Dit is een missie waar innovatieve consultant Pia Pinkowsky zich goed in kan vinden. “Wanneer het op innovatie aankomt, kunnen gevestigde bedrijven een hoop leren van startups,” stelt Pia. ”We leven in een tijd waarin alles snel gaat en waarin bedrijven moeten leren innoveren om mee te kunnen komen.”

 

De slimme ideeënbank

 

Ideanote is een ideeënbank waarmee het management hun werknemers via de app en website kunnen betrekken bij het innovatieproces.

 

De tool fungeert als een democratisch podium waarop werknemers gehoord worden, en met hun bijdragen het bedrijf beter kunnen maken.

 

”Onze tool gedraagt zich een beetje als een robot. Het ordent en selecteert alle suggesties van werknemers gebaseerd op de bedrijfssector, de verwoording van de ideeën, en de geschiedenis van vorige ideeën.”

 

”Naarmate werknemers meer ideeën invoeren, wordt de tool steeds beter in het sorteren. Het management kan daardoor een hoop tijd besparen,” zegt Jesper Juel Jensen.

 

Werknemers worden zelfs erkend voor de ideeën die ze hebben geïmplementeerd, wat motiverend kan werken. De tool laat zien wie ideeën gedeeld heeft en wie feedback gegeven heeft, wat werknemers stimuleert om de tool vaker te gebruiken.

 

  

 
Onze lidmaatschappen
  • MatchOffice lidmaatschap logo
  • MatchOffice lidmaatschap logo