Het beheerde kantoor waar je de huur betaalt met woorden…

Het beheerde kantoor waar je de huur betaalt met woorden…

30
mei
2017
Arthur Buijs
Die Blogfabrik, gelegen in Berlijn’s hippe wijk Kreuzberg, is waarschijnlijk een van de eerste beheerde kantoren ter wereld die liever heeft dat je de maandelijkse huur betaalt met twee artikelen in plaats van geld.
30
mei
2017
Arthur Buijs

Het business center opende haar deuren in juni 2015 en heeft sindsdien een groot aantal creatieve, enthousiaste freelancers aangetrokken die – in plaats van hun huur betalen met Euro’s – online content gebruiken als betaalmiddel.

 

Ongeveer 70 bekende Berlijnse bloggers, Instragramaccrobaten, fotografen, filmmakers en andere creatieven werken dagelijks vanuit het beheerde kantoor in Duitsland’s populairste metropool.

 

En ter compensatie van hun bureau en werkplek produceren ze maandelijks ieder twee artikelen voor het online magazine van het huis DailBreadMag.de. De creatieve huurders van Die Blogfabrik moeten de artikelen ook promoten via hun persoonlijke sociale mediakanalen. Daarnaast moet iedereen ieder jaar elk ten minste één event organiseren.

 

Content creators

 

Ter vergelijking: huurders in andere beheerde kantoren in het centrum van Berlijn betalen gemiddeld 60 Euro per maand voor een vergelijkbare werkplek.


Bij Die Blogfabrik moeten huurders iedere maand twee artikelen, video’s of fotoseries produceren om te mogen werken in het stijlvolle, 555m2 tellende penthouse, uitgerust met een vergaderruimte, fotostudio, video-editing suite, 30 chique designer bureaus en gratis koffie van het huis.

 

Alle bloggers hebben de moglijkheid om content te leveren aan het in-house mediabedrijf KIOSK – tegen betaling welteverstaan.

 

”Goede bloggers zijn content creators, die goede content bedenken en creëren – interessante mensen die ideeën ontwikkelen en hoge kwaliteit foto’s, teksten en video’s produceren.”

 

Dit is hoe Creative Director en Editor-in -Chief van Die Blogfabrik Claudio Rimmele een goede blogger omschrijft. Hij heeft zelf zijn hoord vol met creatieve ideeën en is altijd op zoek naar talentvolle bloggers met een neusje voor het produceren van opvallende content.

 

Hij ziet de moderne blogger als een uitdager van de traditionele media, en hij is hard op zoek naar mensen met de vinger aan de pols, die zich online kunnen uitdrukken ondanks dat ze geen formele studie journalistiek of fotografie hebben gevolgd.

 

Bloggers zijn de toekomst

 

Het bedrijf achter Die Blogfabrik is de grote internationale media- en persdistributeur  Melo Group, dat investeert in de toekomst van digitale media en in Berlijn haar thuisbasis vond.

 

”Melo Group weet dat er een dag komt dat content creators geen distributie meer nodig hebben. Daarom willen ze goed kijken hoe het nieuwe medialandschap zich de komende jaren ontwikkelt, waarna ze met die kennis misschien een volgende investering doen. Bloggers behoren tot de toekomst van de uitgeverijen en ze moeten worden gesteund in hun onafhankelijke publicaties,” concludeert Claudio Rimmele.

  

 
Onze lidmaatschappen
  • MatchOffice lidmaatschap logo
  • MatchOffice lidmaatschap logo