MatchOffice werd in 2004 opgericht door Hauke Haas en Jakob Dalhoff met als doel het vinden van huurders voor kantoorruimtes. Sindsdien is MatchOffice uitgegroeid tot een bedrijf dat in meer dan 19 landen actief is.
Voor brokers, vastgoedbedrijven en private aanbieders is MatchOffice een marketingplatform dat maximale en gerichte profilering aanbiedt en gekwalificeerde leads garandeert: actueler en makkelijker voor huurders, sneller en goedkoper. Kortom: MatchOffice heeft een marktplaats ontwikkeld waar huurders en verhuurders gemakkelijk en snel in contact kunnen komen met elkaar waar alle partijen baat bij hebben.
Geschiedenis
2024: |
In 2024 hebben we de nieuwe versie van de provider backend geïmplementeerd. Het bijgewerkte ontwerp zorgt voor een gestroomlijnd proces bij het maken en bewerken van advertenties. De eerste AI-tool is ook geïmplementeerd. Een integratie met ChatGPT die verhuurders helpt om in een mum van tijd een gedetailleerde huurbeschrijving te schrijven. We hebben nieuwe functies geïntroduceerd om reclame op sociale media te verbeteren. De werkstromen op het Oekraïense kantoor zijn ook beïnvloed door de oorlog in 2024. Jakob is de drijvende kracht geweest achter verschillende humanitaire ondersteuningsprojecten. Bijvoorbeeld de productie en distributie van mobiele noodklinieken naar het front en het doneren van thermopads om de voeten en handen van de Oekraïense soldaten warm te houden in de winter. | |
2023: |
Begin 2023 hebben wij onze steun aan Oekraïne voortgezet. Wij hebben gedoneerd aan plaatselijke weeshuizen en onze werknemers de mogelijkheid geboden om als vrijwilliger deel te nemen aan humanitaire projecten. We hebben samengewerkt met Lviv International Rotary Club, en een van onze collega's Mykola werd naar het leger gestuurd. We zijn er trots op dat hij voor Oekraïne vecht. De oorlog heeft onze dagelijkse routines beïnvloed, maar niet ons optimisme en onze gedrevenheid om onze partners wereldwijd van dienst te zijn. We hebben de nieuwe versie van onze provider backend verbeterd en werken aan het herontwerpen van de e-mail flow voor zowel klanten als providers. | |
2022: |
Om de zichtbaarheid van de locatie en de leads die wij naar je sturen te verbeteren, moet de kwaliteitsscore worden verbeterd. Naast elke parameter vindt u informatie over hoe je je kwaliteitsscore kan verhogen. In deze verschrikkelijke en onzekere tijden voor Oekraïne heeft MatchOffice besloten haar werknemers toe te staan vrijwilligerswerk te verrichten voor zoveel tijd die zij hiervoor nodig hebben. De oorlog heeft het bedrijf getroffen, maar het heeft geen invloed op de gang van zaken omdat de meerderheid van de werknemers in Lviv woont en werkt. MatchOffice biedt 100% steun aan Oekraïne. Voor het eerst in de geschiedenis van MatchOffice werken we met meer dan 11.500 flexibele werkplekken over de hele wereld. Na twee jaar lockdown kregen wij meer vragen en ervaarden wij meer optimisme. De backend voor providers is volledig opnieuw ontworpen, waardoor het voor een verhuurder heel gemakkelijk is om hun advertenties en locaties te beheren. | |
2021: |
In 2021 hebben wij het design van de website herontworpen. Er zijn veel verbeteringen aangebracht om onze klanten te helpen. De infrastructuur van de site is geoptimaliseerd voor betere prestaties. We hebben hoge verwachtingen voor dit jaar. Onze medewerkers doen het nog steeds uitstekend vanuit huis. We blijven het herontwerp van de lijstweergave implementeren voor een betere ervaring, en we hebben 10 nieuwe weeskinderen ingeschreven om deel te nemen aan het project The Future Match for Children. |
|
2020: |
In het eerste half jaar van 2020 hebben we onze interface bijgewerkt, onze zoekmachine geupdate en een geautomatiseerd vraag-en-antwoord systeem toegevoegd, dat handig is voor het beantwoorden van algemene vragen. We hebben de invoerpagina en de detailweergave-pagina opnieuw ontworpen met een moderne en frisse lay-out. Vanwege de wereldwijde COVID-19-pandemie, werkt MatchOffice nu vanuit thuiskantoren. Ondanks de COVID-19-pandemie zijn we aan het uitbreiden en werken we nu met meer dan 11.000 zakencentra wereldwijd. In het najaar zijn we begonnen met het project “The Future Match for Children”, een programma dat weeskinderen Lviv, Oerkaine, zal helpen Engels te leren en hun toekomst in internationale bedrijven zal verbeteren. |
|
2019: |
In de lente hebben we besloten om onze aandacht te richten op de markt van vergaderruimtes. De vraag naar het huren van vergaderruimtes laat zien dat het een markt met veel potentie is. Het aantal vergaderruimtes op MatchOffice is nooit groter geweest. In maart hebben we een toevoeging gedaan voor objecten binnen de categorie ‘winkel’. Het is nu makkelijk om te zien of een winkel geschikt is voor het runnen van een café of restaurant. |
|
2018: |
IIn het begin van maart hebben we een nieuwe manier ontwikkeld om de potentiële objecten op de lijst te bekijken. Door de objecten in een lijst weer te geven hebben we een makkelijkere manier opgezet waarop bezoekers de bedrijfsruimtes kunnen bekijken. Daarom is het nu mogelijk om de zoekresultaten als lijst, rooster of kaart te bekijken. In mei hebben we het Matchoffice Partner concept gelanceerd, waarbij aanbieders kunnen kiezen om onze partnerbadge te tonen bij hun advertenties en op de eigen website. Daarmee kunnen zij aantonen dat zij vertrouwde partners zijn van MatchOffice. Om de kwaliteit van de leads te kunnen verbeteren, hebben we ook een nieuw puntensysteem ontwikkeld met de naam Quality Score. Het systeem werkt als een checklist rond het verbeteren van de advertenties op MatchOffice. Onze afdeling in Oekraïne heeft een nieuw en groter kantoor gekregen in Lviv, en tegelijkertijd zoeken we naar meer collega’s in Oekraïne. In de herfst verhuist de Deense afdeling naar Kopenhagen. |
|
2017: |
In 2017 zijn alle platforms opnieuw gelanceerd. Dit betekent dat we nu visueel herkenbaar zijn op wereldwijd niveau. We voegden ook co-working, vergaderruimtes en virtuele kantoren aan de lijst met mogelijkheden toe voor advertenties op MatchOffice. Daarnaast kunnen eigenaren nu ook parkeerplaatsen en verkoopobjecten toevoegen. Afgelopen jaar hebben we ook een nieuw design opgezet voor de getoonde lijsten. Het nieuwe design maakt het nog makkelijker om informatie te verkrijgen over de verhuurobjecte |
2016 |
Aan het begin van het jaar fuseert MatchOffice met het internationale zusterbedrijf Lokalebasen.dk, en het bedrijf krijgt een totale visuele identiteit. Daarnaast lanceren we onze Nederlandse website. We krijgen het Google-certificaat waarmee virtuele rondleidingen mogelijk zijn met Google Street View. Later in het jaar ontwikkelen we een feature met Walkinto.it, waarmee tours gedaan kunnen worden in Virtual Reality. Later dit jaar hebben we een kantoor in Finland opgezet en zetten we hier fulltime werknemers in, met de fysieke aanwezigheid om een toegevoegde waarde te worden voor onze Finse klanten. Om het online platform uit te breiden en te optimaliseren worden er vijf softwareontwikkelaars aangenomen in Lviv, ons kantoor in Oekraïne. |
2015: |
Begin dit jaar gaat de onafhankelijke website van MatchOffice online in Noorwegen. Gedurende dit jaar wordt MatchOffice ook opgezet in Finland, Spanje en Polen. Het Deense tijdschrift ‘Nine to Five’ wordt gepresenteerd in elektronische uitgave, met meer dan 50.000 lezers elke maand. |
|
2014: |
In mei krijgt de website een nieuw hedendaags ontwerp. In de komende maanden wordt de website geoptimaliseerd. In augustus verwelkomen we Franse statisticus Arthur Katossky. Hij schrijft zijn proefschrift bij MatchOffice. Vanwege organisatorische veranderingen en uitbreiding verhuist MatchOffice.dk naar een nieuw kantoor in de Kopenhagense wijk Østerbro. Dit nieuwe moderne pand maakt het mogelijk om gebruik te maken van innotieve en agile projectmanagementmethoden zoals Scrum. Het dak van het kantoor maakt deel uit van een stadspark en bevat een moestuin, kippen en vier bijenkorven. In augustus verwelkomen we een Franse statisticus, Arthur Katossky, welke zijn doctorthesis schreef met ons. Met het oog op verschillende organisatorische veranderingen en persoonlijke eisen, verhuist MatchOffice naar een nieuw kantoor in Kopenhagen, in het Osterbo-district, met moderne voorzieningen. We beginnen met het gebruik van innovatief projectmanagement zoals Scrum. Het dak van het kantoorgebouw is onderdeel van een stedelijk park en is de plek waar bijenkorven, bloembedden en een kippenhok te vinden zijn. |
|
2013: |
We lanceren MatchOffice.se, opgezet als een Zweedse naamloze vennootschap, om traditionele huurovereenkomsten aan te bieden in Zweden. We gaan een belangrijke overeenkomst aan met de Syrische bank Audi en hun 20 werknemers verhuizen naar het nieuwe kantoor in Istanboel. MatchOffice omvat op dit moment meer dan 4500 business centers in meer dan 100 landen. |
|
2012: |
MatchOffice lanceert een aantal onafhankelijke websites in landen zoals India, Singapore en Hong Kong. Voor het eerst gaat ons bedrijf samenwerken met een internationaal investeringsbedrijf Copenhagen Capacity tijdens het eerste internationale vastgoedevenement MIPIM in Cannes, Frankrijk, begin maart. Op hetzelfde moment breidt Lokalebasen.dk verder uit naar Zweden naar de provincie Skåne. |
2011: |
Gedurende het jaar werken we aan onze aanwezigheid en vindbaarheid op het internet. MatchOffice begint onder andere met het aanbieden van energie labels zodat huurders kunnen zijn hoeveel energie er gebruikt wordt in de bedrijfspanden. Op hetzelfde moment krijgt MatchOffice het certificaat met de CO2-neutraal status. |
2010: |
Lokalebasen.dk wordt omgezet naar een vennootschap. Het bestuur van het bedrijf bestaat uit Lars Heilesen, Thomas W. Fæarch en Jakob Dalhoff. In hetzelfde jaar wordt een Amerikaanse medewerker aangetrokken om marketinginitiatieven op te zetten in de Verenigde Staten. Als resultaat komen err meer dan 850 Amerikaanse bedrijfsruimten op de internationale website te staan. |
|
2009: |
MatchOffice ze teen vestiging op in Groot-Brittannië en tekent een internationaal contract met Regus. Deze overeenkomst betekent dat MatchOffice bedrijfsruimtes aan mag bieden in een groot deel van Afrika en het Midden-Oosten. Op 1 februari wordt lokalebasen.dk gelanceerd en worden de eerste advertenties geplaatst op de website. In hetzelfde jaar starten de eerste huurovereenkomsten in de herfst. |
|
2008: |
MatchOffice huurt een groot aantal werknemers in voor projecten in het buitenland en begint met expansie in Nederland, Luxemburg, Spanje, Italië en Frankrijk. In hetzelfde jaar gaat de Deense website lokalebasen.dk online voor het opzetten van traditionele huurovereenkomsten. | |
2007: |
Een nieuwe, gebruiksvriendelijkere website wordt opgezet. MatchOffice expandeert tegelijkertijd naar Duitsland, Oostenrijk en Finland. |
|
2006: |
MatchOffice expandeert de internationale aanwezigheid naar Zweden en Noorwegen in dit jaar. De focus ligt vooral op de grotere steden zoals Malmö, Stockholm, Gothenburg en Oslo. |
|
2005: |
In het begin van 2005 gaat MatchOffice online met de Deense website. Binnen een half jaar start MatchOffice een samenwerking met de helft van alle business centers in Denemarken. |
|
2004: |
MatchOffice wordt opgericht door Hauke Haas en Jakob Dalhoff met als doel het vinden van huurders voor business centers in Denemarken. |